Dügün Tv Aydin Çine


 

şahmeran duası gerçek mi

Yılanların kralı anlamını taşıyan şahmeran sözcüğü farsça bir kelimeden dilimize gelmektedir.  Maran kelimesi yılan anlamıa gelip, Şah kelimesi ise halen günümüzde (iran’da) kral anlamında kullanılır. Mersin’in tarsus ilçesinde Şahmaren kelimesi yumuşatılarak şahmeran olarak kullanılmıştır.
 
İyide ne alakası var şimdi ? Ben dua okumaya geldim siz bana Tarsus’tan Yılanlardan Krallardan bahsediyorsunuz ?
 
Uzun zamandır bu soru bizlere çok sorulur hale gelmişti  ve sizler için detaylı bir araştırma yaparak paylaşmak istedik. Şahmeran duası hiçbir kitapta geçmemekle birlikte hiçbir islam aliminin bu duayı doğruladığına da rastlayamadık. Şahmeran duası tamamen toplama olarak bir araya getirilmiştir. İçerisinde Allahın isimleri (Esmaül hüsna)yer almaktadır. Esmaül hüsna’ları okumak elbetteki peygamber efendimizinde hadislerinde bahsettiği üzere bizler için bir şifa bir mucizedir, lakin Şahmeran duası hiçbir kitapta geçmezken duanın okunma tertibi ve duanın faziletleri ile ilgili bilgi nereden ? kim tarafından ? nasıl verildiğini gerçekten merakta etmiyoruz değiliz.

Yazımızı okumaya devam ederseniz önce şahmeran duasını, sonra anlamını ve internette rastladığımız faziletleri hakkında sizlere bilgi verecez, hemen ardından ise sizler için uzunca bir araştırma yaparak şahmeran duasının nereden nasıl geldiğini ve neden mersinden tarsustan bahsettiğimi sizlere aktaracağız.
 
Alt kısımda bir video veriyorum arkadaşlar lütfen dikkatli izleyin. Sayfanın en altında da bir yazı paylaşıyorum biraz uzunca lakin okumanızı öneririm. Bu dua için aksi bir şey söylemiyorum fakat bu dua Kur'an-ı Kerim’de yada başka yerde yahut başka ailimler tarafından bize aktarılmıyor. İçerisinde Allahın isimleri yer almakta ve niyet edilerek okunmakta. O nedenle okuyup okumamak sizlere kalmış bir durum.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
  • Namaz nasıl kılınır namaz kuran ögreniyorum Namaz vakiti cuma namazı oruc tutma © 2018 | nedimeteyze,yemek.tarifi,çinedostfm.dinle,bitki.faydaları Designer Link, in collaboration with Web Hosting , Blogger Templates and WP Themes | Blogger Tema